Inspiration: Morgenmads smoothie.

Herhjemme er Emilia ikke altid sulten, når hun vågner… Medmindre hun ved, der er rester fra dagen i forevejen… En vane hun måske har fra mig… Ikke noget jeg er videre stolt af overhovedet…! Så derfor går jeg ekstra meget op i morgenmaden skal være appetitvækkende og helst dufte lidt, så hun rigtig kan ligge og få maven til, at rumle og hurtig komme i tøjet..

Hvad jeg ikke har været igennem med forslag til morgenmad, som hun mister interessen for ugen efter…. Jeg synes ikke det er nemt, når man ikke synes almindeligt morgenmad, som:
Havregryn/grød
Cornflakes
Yoghurt med diverse frugt og drys på er sååå spændende igen….

Men EN ting er en klar vinder herhjemme, som jeg altid har til i fryseren er en morgenmads-smoothie! Den får hun og drikker med stor velbehag! Ja, jeg tager også lige et stort glas med ☺️
I den kommer jeg fx:
En banan
Jordbær
Blåbær
Ingefær
Granatæble
Æble/pære – eller hvad vi har af ” tarvelig” frugt liggende
2 dl havregryn
Juice
Soya/mandelmælk (mandel smager bedst)
Spinat
Proteinpulver
Chiafrø, som indtil nu er det eneste sted jeg kan finde på, at bruge det…

Blændes til ønsket konsistens 😋 Indholdet er selvfølgelig varierende, så ikke alt jeg har listet op komme i. Men det er som regel hvad vi har hjemme.

Den kan hun drikke ALT det hun vil af med god samvittighed fra mig! Og hun synes det er cool med smoothie til morgenmad. Et blødkogt æg med ristet rugbrød og avokado er også et hit. Og ellers spiser vi varme rester, spejlæg, risengrød mm. Meget utraditionelt, men det fungere, og der bliver spist med stor velbehag! Som i morges, hvor vi spiste havregrød og istedet for kanel og sukker ville hun have all around krydderi samt sukker på… Smag og behag, men så længe hun spiser.

Jeg ved det ikke altid er nemt, at skulle finde på om det så er madpakker, aftensmad eller morgenmad! Så håber det  kan inspirere lidt til noget nyt morgenmad 🙂

Tak fordi du læste med og ønsker dig en fantastisk dag! Dét bliver min nemlig. <3

logo_brun_bred

Leave a Reply