Magen til uprofessionel fotograf, skal man lede længe efter!

Sidder her med en rigtig grum og ked af det følelse i kroppen! Hvad der skulle være en god oplevelse fra start til slut og noget jeg havde set frem til skulle vise sig være en barsk og total uretfærdigt behandling/kamp! En kamp om en uafklarede samt brud på en aftale/tilbud! Hvor jeg sidder tilbage fuldstændig uforstående og med en følelse af jeg bliver anklaget for, at ville snyde…! Min oplevelse måtte bare ud! Og derfor dette indlæg! Jeg var i sidste uge ude med fotografen der skulle forevige min gravide mave sammen med min datter. Jeg synes hun var dygtig og i den grad virkede troværdigt og professionel. En rigtig god tur havde vi og jeg har glædet mig enormt meget til, at skulle se resultatet samt vælge billeder. I følge det pakketilbud jeg havde fået og sagt ja tak til, står der tydeligt sort på hvidt, at jeg vil få tilsendt et udvælgelsesark efter endt fotografering, som jeg altså kunne vælge mine billeder udfra samt mulighed for tilkøb, hvis jeg ønsker dette. En helt fair aftale synes jeg og især med tanke på jeg allerede inden havde betalt et depositum til fotografen.

Desværre står jeg nu med en fotograf, der nægter at udlevere udvælgesarket, som aftalt før jeg har betalt hende den sidste rate. Jeg bliver uforstående og henviser til det tilbud hun har sendt mig! Men dette er man tilsyneladende helt ligeglad med og man mener derfor jeg burde vide det er ren ” procedure ” hos hende, at man betaler INDEN man får billederne at se! Jeg har personligt aldrig oplevet dette før hos andre fotografer og synes derfor det er mærkeligt man ikke må se, hvad man betaler for og igen henviser jeg til tilbuddet jeg har fået!

Udover det mener fotografen tilsyneladende jeg skal være tankelæser og læse hendes tanker om, at det er sådan hun gør! Og hun mener derfor ikke det var nødvendigt, at skrive det i tilbuddet, så begge parter var indforstået med aftalen! Ej, men altså! Og hun får mig til, at fremstå som komplet idiot! ” Alle ved da man skal betale for sine bestilling ” skriver hun! Jo, jo men ” alle ” plejer som regel også, at vide/se hvad man betaler for inden man bare betaler!

Jeg spørg ind til links hvor hun har hendes retningslinjer stående og dette vælger man helt, at ignorer og jeg mistænker for at der i virkeligheden ikke er nogen retningslinjer! At man som sælger ikke vil indrømme man har lavet en fejl og ikke formået, at lave en helt klar aftale om, hvad man ønsker inden man sender et tilbud til kunden er simpelhen en gåde for mig! Især når det er SÅ tydeligt! Man kan sgu da ikke komme efterfølgende og ændre samt forlange kunden skal vide hvad sælgers ” procedure ” er, når det ikke står nogen steder! Hverken i tilbuddet eller andet sted!

Jeg som kunde kommer med løsningsforslag, da jeg fortsat håber på vi kan finde en løsning, hvor begge parter bliver tilfredse, men sælger nægter at samarbejder og står fast ved hun VIL have betalingen inden jeg får mit udvælgelsesark! Et tydeligt brud på hendes eget tilbud! Måske blev billederne SÅ dårlige, at hun frygter jeg ikke vil have nogen og derfor ikke vil betale, men så må man da tage den derfra eller hvad? Sælger nægter at se hendes fejl og lærer af dette og jeg sidder nu tilbage rent ud sagt pisse ked af det og fyldt med hormoner i kroppen, der får mit uretfærdighedssans til, at koge lidt ekstra meget! Jeg føler mig snydt og rent ud sagt røvrendt!

For at være HELT sikker på om JEG, som kunne have misforstået/overset noget i tilbuddet har jeg haft andre øjne på sagen samt en jurastuderende med forstand på aftale/køberloven indenover. For hvis det er mig selv, der er skyld i vi står her er jeg bestemt ikke for fin til, at indrømme dette, betale og så komme videre! Men det ER det altså bare ikke mig, men sælger der ikke har været i stand til, at melde klart ud hvad hun ønsker og forventer jeg er tankelæser…

Jeg har naturligvis sendt det, som jeg har fundet frem til i forhold til loven, men sælger vil rent ud sagt skide højt og helligt på loven! Hun vil bare have hendes penge! I sidste ende betyder pengene( som hun jo får ) mere end tilfredse kunder samt en god kundeservice!

Jeg vil fremover råde hende til, at tage et kundeservice kursus og sætte sig ind i de juridiske omstændigheder det kræver, at udføre den slags arbejde! Det er ligesom at drive en virksomhed uden, at sætte sig sind i skattelovgivningen!

Muligvis er det min egen skyld jeg valgte en privat – og tydeligvis uerfaren fotograf med INGEN sans for kundeservice eller interesse i, at finde en løsning, men et tilbud er et tilbud og den er altså bindene! Og så må man sgu bide i det sure æble og erkende man har fejlet!

” Du er velkommen til, at trække din bestilling tilbage ” og nu vil HUN ikke længere udlevere billederne og nægter, at færdige gøre min bestilling!nJamen, TAK! Tak for lort siger jeg bare! Penge lige ud af vinduet! Hvis det er måden hun vil drive forretning på, så vil jeg blot ønske hende held og lykke fremover og vil lade karma gøre sit arbejde! Karma is a bitch!

Jeg vil forsøge og styre min skuffelse over jeg alligevel ikke får mine graviditetsbilleder… Jeg er bitter og skuffet! Havde glædet mig enormt meget til de billeder, men tingene går sjældent som jeg vil alligevel… Suk!

Magen til penge griske og usamarbejdsvillig menneske, skal man altså lede længe efter! Min uretfærdighedssans er sandelig blevet firdobbelt og sat på prøve! Jeg kan simpelthen bare IKKE have det! Og nu ved jeg da, hvor mit barn har det fra!

Jeg vil nyde min iskolde Sprite og nutella mad mens jeg får indhentet de manglende afsnit i Game of Thrones… I morgen er der atter en ny dag og forhåbentligt bliver den bedre end i dag… Det hjalp allerede på humøret efter jeg skrev om min oplevelse.

Tak fordi du læste med.

logo_brun_bred

 

Leave a Reply